wtorek, 15 listopada 2011

Agritechnica 2011 - Fendt Katana 65 Sieczkarnia samojezdna

Na tegorocznej wystawie rolniczej Agritechnica 2011 Fendt (producent ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych i pras) przedstawił nową sieczkarnię samojezdną Katana 65. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu wraz z prezentacją działania podzespołów sieczkarni oraz do przeczytania artykułu o sieczkarni, pochodzącego z polskiego wydania magazynu Fendt Focus.


Pierwsza publiczna prezentacja sieczkarni samojezdnej Fendt Katana 65 odbyła się w Wadenbrunn.

Silne punkty techniczne

W celu uzyskania maksymalnej wydajności oraz regularnego przepływu zbieranego materiału, serce sieczkarni Fendt Katana 65 posiada duże wymiary. Bęben rozdrabniacza posiada największą na rynku średnicę, wynoszącą 720 mm, zasilanie w materiał odbywa się za pomocą 6 walców, co gwarantuje równe i stałe zasilanie w materiał jakakolwiek będzie szerokość przyrządu zbierającego. Jeśli chodzi o blok tnący, Fendt wybrał inną drogę niż konkurencja, nie tylko na poziomie technologii wprowadzania materiału i jego odprowadzania, ale przede wszystkim na poziomie stopnia efektywności. Dbałość o maksymalną wydajność, znana od dawna przez klientów w ciągnikach Fendt, była priorytetem podczas projektowania tego podzespołu. Przystawka do kukurydzy to wypróbowane rozwiązanie firmy Kemper, na które postawiła firma Fendt.

Maszyna jest napędzana za pomocą silnika Mercedes V8, o pojemności skokowej 16 litrów i mocy 650 KM. To pierwszy model silnika, dostępny w chwili wprowadzenia sieczkarni na rynek w 2011 roku. Liczne znakomite wyniki, uzyskane przez sieczkarnię podczas wielu przeprowadzanych testów praktycznych, sprawiły, że planuje się zastosowanie również kolejnych modeli silników. Aby spełnić wymagania norm dotyczących emisji zanieczyszczeń (3b, Tier IV przejściowa), Fendt postawił również na technologię SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna). Inżynierowie kolejny raz na pierwszym planie postawili wydajność oraz korzyści dla klienta. Podobnie jak w przypadku ciągników, przetwarzanie zanieczyszczeń odbywa się z wykorzystaniem roztworu mocznika AdBlue, który ma wiele zalet, zwłaszcza jeśli chodzi o niskie zużycie paliwa i wydajność układu chłodzącego. Poza tym, ta technologia umożliwia uzyskanie doskonałej dynamiki silnika a także zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (CO2).


Całkowicie nowa kabina, została specjalnie przygotowana dla sieczkarni. Kabina spełnia najwyższe wymagania. Budowa instalacji elektronicznej była zainspirowana rozwiązaniami już istniejącymi w ciągnikach. Dzięki temu wykorzystano budowę opartą na komunikacji za pomocą magistrali CAN-Bus, zastosowano wielofunkcyjny podłokietnik z nowym joystickiem i terminal Vario 10,4’’.

Fendt wraz z nową sieczkarnią Katana 65 wyznacza nowe kierunki nie tylko w polu, ale również i na drodze, dzięki zastosowaniu amortyzacji tylnej osi. Nawet przy maksymalnej prędkości jazdy, wynoszącej 40 km/h, przyczepność do drogi jest znakomita, a to przekłada się na bezpieczeństwo i stabilność jazdy, połączone z optymalnym komfortem. Również w tym zakresie wykorzystano rozwiązania znane z ciągników. Trzymanie się toru jazdy ciągników Fendt jest uważane za najlepsze wśród ciągników dostępnych na rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz